توصيف مقرر طرق التدريب علي الخدمات التمريضية

تم النشر بتاريخ: 26/09/2015

 

نموذج (12)
جامعة / الزقازيق
كلية / التمريض
قسم / إدارة التمريض
 
 
توصيف مقرر طرق التدريب علي الخدمات التمريضية
1- بيانات المقرر
الرمز الكودي:
اسم المقرر:
Methods of training on nursing service
الفرقة / المستوي: تمهيدي ماجستير
الفصل الدراسي الأول
التخصص:طرق التدريب علي الخدمات التمريضية
عدد الوحدات الدراسية: نظري     30 ساعة       عملي..........
 
 
2- هدف المقرر:
 
 
The course equips the postgraduate students with essential knowledge and skills needed todeveloping training programs, using suitable teaching and assessment  methods.
3- المستهدف من تدريس المقرر :
At the end of this course the student will be able to:
ا-المعلومات والمفاهيم
 
A1- Identify responsibility of the teacher in task analysis.
A2– Select method of evaluation.
A3- Describe how students  find out facts from their own experience, books and manuals.
A4- Select teaching method.
A5- Identify reasons for evaluation.
A6- Discuss stages in doing a task analysis.      
A7- Give an example of models to shape attitudes.
A8- Illustrate importance of skills.
A9-Describe methods of teaching knowledge and skills.
A10- List importance of attitudes.  
 
ب- المهارات الذهنية
 
B1- Compare between community analysis and task analysis.
B2- Compare between role playing and simulators to teach skills.
B3- Discriminate between methods of evaluation. 
B4- Design teaching manuals. 
 
ج- المهارات المهنية الخاصة بالمقرر:
C1-called community analysis and task analysis.
C2- Determine the time needed in learning skills.
C3- Act  general role by the teacher to make student active and make teaching meaningful.
C4- Construct  their teaching on the real health problems of the community.
C5-Evaluate the different methods of teaching
-                                                                                         
د- المهارات العامة:
 
 
 
D1- Works effectively with a team..
D2- Manages effectively time, resources and sets
priorities.
D3- Applies communication skills in inter- professional,
social and therapeutic context.
D4- Participates in ongoing educational activities
related to professional issues.
D5- Uses information technology.
D6- Uses problem solving skills.
 
4- محتوي المقرر:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Unit Ї: Introduction
What should your students learn?
·        An overview of the problem
·        Community analysis
·        Task analysis
·        Planning lessons and curriculum
Unit Џ: How you can help your student to learn?
·        Introduction to teaching methods
·        How to teach attitudes
·        How to teach skills
·        How to teach knowledge
Unit Ш: Finding out whether your student have learnt
  • Assessment methods
Unit IV: Preparing teaching materials
  • Initial planning
·        Writing and evaluating the teaching material
  • Layout and illustration
  • Production and distribution of teaching material and manuals
5- أساليب التعليم والتعلم
·        Group discussion
·        Assignment
·        Seminar
6- أساليب التعليم لذوي القدرات المحدودة
Not applicable
7- تقويم الطلاب                                          
أ‌.    الأساليب المستخدمة
·        Preparing teaching plan
·        Written exam
·        Oral exam
·        Written assignment
ب- التوقيت
 
During the lecture
At the end of the course 12 week proposed teaching plan.
ج- توزيع الدرجات
 
·        Oral exam   10 %
·        Written assignment 20 %
·        Written exam   60 %
·        Preparing teaching plan 10 %
8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع:
أ. مذكرات
 
ب- كتب ملزمة
 
Abbatt; F.R.(2002).Teaching for better learning a guide for teachers of primary health care staff.
ج- كتب مقترحة
 
 
د–دوريات علمية أو نشرات...........
 
 
أستاذ المادة:                                           رئيس مجلس القسم العلمي:
 


أضف تعليقا

التعليقات
عفوا لاتوجد تعليقات حاليا
أخبار ذات صله

اتصل بنا

تابعونا علي

جميع الحقوق محفوظة لجامعة الزقازيق
فريق عمل البوابة الرقمية